gelezen op de reader: John Irving – Weduwe voor een jaar

Schrijvers waar je na één boek als een blok voor valt en daarna toch weer 15 jaar lang vergeet. Het gebeurde met mij en John Irving. The world according to Garp was het eerste boek dat ik van hem las en ik was direct verkocht. Toch duurde het tot ik een artikel las waarin Linde Merckpoel het had over haar favoriete boek vooraleer ik hem herontdekte. Zo meeslepend dat ik de conducteur niet opmerkte die al een paar keer naar mijn treinticket had gevraagd. Zo meeslepend zelfs dat ik mijn eindhalte miste op weg naar het werk. En dan die allerlaatste zin! Prachtig!

3 thoughts on “gelezen op de reader: John Irving – Weduwe voor een jaar

  1. ah tiens ik dacht dat ik dat gelezen had, maar ik heb Hotel New Hampshire gelezen. ‘k vond het vooral bizarre personnages, wel intrigerend maar niet genoeg om snel nog een Irving op te pikken.

  2. Zet “de regels van het Ciderhuis” dan ook maar op je lijstje. Ik heb wel een paar boeken van hem die je kan lenen. Maar het zijn wel echte boeken ;-p

Geef een reactie

