buitenlucht

Sjaal aan en sommen maken op het terras.

 

En ja, het kind heeft een rekenmachientje naast zich liggen. Waarschijnlijk is dat pedagogisch en didactisch totaal onverantwoord voor een achtjarige, maar ze weet heel goed dat ze het alleen mag gebruiken om haar oplossingen te controleren. Controlefreak en perfectioniste enzo… Ook wel handig dat ik dan zelf niet alle sommen moet nakijken natuurlijk. En bij haar ben ik er zeker van dat ze het ook inderdaad alleen als controle gebruikt. Bij de jongste zou dat niet waar zijn, die heeft de gemakzucht van haar moeder geërfd en zou direct alle mogelijkheden van het ding ontdekken.

4 thoughts on “buitenlucht

  1. en ga je dat dan kunnen weigeren aan de jongste als de oudste rekenmachine mag bijhebben?

    waarom zou jij overigens moeten narekeken , wat mis is is toch mis en dan heeft leerkracht zicht op wat ze kan?

    • Zelf alles nakijken doe ik zelden, alleen als ze er zelf om zou vragen. Maar dan geef ik dus liever een rekenmachientje, kwestie van haar plan te leren trekken.
      En als de jongste er om komt vragen, zorg ik wel dat ik in de buurt blijf 🙂

Geef een reactie

