zeven

Er werd er eentje zeven de voorbije maand. Elk jaar beklagen we ons het grote aantal kindjes dat we uitnodigen. Maar de regel die dikwijls gebruikt wordt (evenveel kindjes als de leeftijd), werkt hier niet omdat er in onze straat een ongeschreven regel geldt dat ook de buurkindjes uitgenodigd worden (en dat zijn er sowieso al 6). Op verplaatsing dus, naar een lokaaltje middenin een speeltuin. De man in huis bereidde een zoektocht voor: de bende van twaalf werd in een iets overzichtelijkere bende van zes verdeeld en elke groep (begeleid door één van ons, uiteraard) deed de zoektocht in een andere richting. Ik vroeg me om de twee minuten af hoe juffen en meesters dat toch in godsnaam doen, al die kinderen onder controle houden zonder elke avond krankzinnig thuis te komen, maar ik heb het toch weer overleefd.

 

 

8 thoughts on “zeven

  1. Oh maar ik kom regelmatig krankzinnig thuis hoor. Het is gewoon dat ik ondertussen al een kei geworden ben in het verstoppen van mijn krankzinnigheid 🙂
    Wat een leuk idee trouwens, zo’n zoektocht!

    • Ahwel ja, schrijf een brief met uw motivatie naar de minister van onderwijs, Lies! Ik ben akkoord met uw schitterend idee 😉 En inderdaad, wij worden af en toe wel eens krankzinnig hoor, maar ’t kunnen toch ook zo’n schatjes zijn…

Geef een reactie

