over uitgestelde werkjes

Duizenden foto’s staan er op mijn harde schijf. Foto’s van vakanties, verjaardagsfeestjes, uitstapjes, … Duizenden foto’s, verzameld sinds een jaar of 4-5 en ik ben altijd te lui geweest om ze laten af te drukken of te sorteren.
Maar nu kreeg ik een paar weken geleden via the insiders de kans om gratis een fotoalbum bij albelli te laten maken en dat was net het laatste zetje dat ik nodig had.

Wat mij het meest opviel was de gebruiksvriendelijkheid. Het eerste boek ging na een aantal pagina’s zo vlot dat ik maar ineens een tweede, een derde, een vierde en een vijfde album bestelde. Allez ja, nu ik toch bezig was kom ik maar gelijk al onze vakantiealbums van de laatste jaren laten afdrukken.

Wat ook handig was, is het rubriekje inspiratie. Voor wie niet direct weet hoe je best je foto’s schikt, kan dat al een hele hulp zijn. Mij bracht het ook op het idee om de succesrecepten (met foto’s uiteraard) van woensdag kinderkookdag (de lezers van mijn vorige blog herinneren zich dat nog wel) in een kookboekje te gieten. Kan misschien nog van pas komen om met de kinderen mee te geven als ze ooit op kot gaan ;-).

Vorige week vrijdag mijn eerste album besteld en vandaag lag het in de brievenbus. Ik heb alleen wat spijt van de coverfoto. Die was al niet van al te goeie kwaliteit (zoals de meeste van mijn Canada-foto’s trouwens. Lang leve de Nikon D3000 die ik toen spijtig genoeg nog niet had), ik had dus beter een andere foto gekozen.

Ik kon ook al meteen de klantendienst uittesten, want toen ik het album opendeed, bleek dat de rug aan de binnenkant was losgescheurd. Direct gebeld, probleem uitgelegd en over een paar dagen sturen ze een nieuw exemplaar op. Goeie punten voor albelli dus (’t is te zeggen, als dit een eenmalig voorval is natuurlijk, ik ga ervan uit dat de boeken die volgen wél oké zijn).

Beste klant,

Het spijt ons dat de kwaliteit niet aan uw verwachtingen voldoet.
We hebben uw bestelling opnieuw in productie genomen en leveren u zo snel mogelijk een nieuw exemplaar.

Het afgekeurde product hoeft u niet aan ons te retourneren.

Met vriendelijke groet,

Albelli Klantenservice

Update: Ik heb hier nog een stapel kortingsbonnen liggen voor 25% korting op een album. Wie geïnteresserd is in 1 of meerdere (want ik heb er echt genoeg!) bonnen: stuur me een mailtje met je adres en het aantal bonnen dat je wil en ik mail je de code door.

29 thoughts on “over uitgestelde werkjes

  1. Ik ben ook bezig aan een Albelli fotoboek! Niet via The Insiders of ja, onrechtstreeks wel: ik heb een promotiecode gekregen van iemand die Abelli ook uittest voor The Insiders 🙂

    Gebruiksvriendelijk inderdaad.

    Ik ben nog bezig met afwerking: achtergrondkleur aanpassen enzo, maar bij nader inzien en vooral omdat ik het beu ben, ga ik de pagina’s gewoon wit laten, denk ik. Eenvoud siert, niet waar?

    En amai, direct zoveel albums. Wat een ijver! 🙂 Misschien moet ik dat ook maar eens doen want hier stapelen de foto’s zich ook torenhoog op, digitaalgewijs. Zoals bij veel mensen, denk ik…

    • Ik heb ook bijna alles wit gelaten. Heel af en toe eens met de colorpicker een kleur uit een foto geselecteerd en dat als achtergrond gebruikt. Maar dan alleen op pagina’s waar er anders te veel wit was.

      • ikzelf heb ook soms een foto gebruikt als achtergrond (en die dan wat transparant gemaakt), dat vind ik zooooo mooi ogen (op mijn scherm toch!)
        de rest ook wit

        maar ik blijf maar twijfelen om het in te sturen: mijn lettertype ziet er in de preview niet zo goed uit. Zijn uw letters mooi (en niet met hoekig of niet vloeiend)?

        ook ik heb nog kortingskaartjes mochten de uwe op zijn 😉

        • Die lettertypes daar ben ik echt heel slecht in, dus ik heb eigenlijk gewoon een lettertype gebruikt dat er nogal standaard uitziet en de tekst heel kort gehouden en vrij klein lettertype, dus het valt totaal niet op.

  2. ah ben je nog steeds bij insiders?

    ik doe nooit iets met mijn foto’s, die komen als screensaver voorbij en zo zie ik ze nog regelmatig. Albums , zelfs huwelijksalbum, belanden bijna direct in een kast en komen daarna daar maar zelden meer uit. Om die reden doe ik ook geen moeite om albums te maken….wat natuurlijk vicieuze cirkel is.

    • Bij ons is het omgekeerd. Foto’s op computer worden vergeten en de albums worden hier door de kinderen héél regelmatig uitgehaald om dan met elkaar te lachen: “Haaahaaa! Hier heb jij nog een pamper aan!” of “Haha! Zie hoe raar uw haar hier is!”

  3. Ik ben ook nog bezig aan een album, had ook nog eens “gewonnen” met the insiders 🙂 En ik had net hetzelfde idee : hoog tijd om foto’s eens te ordenen! ’t Gevolg is wel dat ik album nog steeds niet klaar heb… 😦 (tijd dringt)

  4. ik ben bezig aan album via Hema maar dat is bijna hetzelfde programma zeker? Dus ik wil wel eens proberen. Zal ik de bon anders gewoon uithalen? 😉

  5. Ik moet dringend ook eens aan het geboortealbum van Lou beginnen. AL aantal programma’s geprobeerd maar niks dat echt handig werk op de Mac hier.

  6. ik herken het verhaal van 1000 foto’s op de computer, ik starte ook een jaar geleden met albums maken via de Hema, ook prima service en ik blijf er nu omdat ik de albums allemaal in hetzelfde formaat wil. De albums liggen hier ook in de speelhoek, uren zijn ze er zoet mee…die van mij hebben echt nog ne pamper. Maar je doet mij er aan denken dat ik wat achter zit…oktober 2009 of zo…staat dus nog op t lijstje voor de vakantie.

  7. Dat zien er echt mooie fotoboeken uit. Ik ben ook wel geïnteresseerd als je er nog over hebt. 🙂
    Ik sta hier ook al 1,5 jaar achter. Mijn grootste schrik is dat ik ze eens allemaal ga kwijt zijn.

  8. Ik ben ook aan het testen voor Albelli, maar heb hem gisteren pas kunnen bestellen (wegens vakantie). Ben benieuwd.
    Dat receptenboekje vind ik een geweldig idee!!! Waarschijnlijk pik ik dat van je, maar hé beter goed gepikt dan slecht gevonden ;o) .

  9. Heel herkenbaar, ik loop ook zo achter. Ik maak mijn fotoboeken ook via Albelli, ben er erg over te spreken.
    De kortingscodes die je hebt, gelden die ook voor NL? Dan heb ik wel interesse 😉

    groetjes,

  10. @ zusjesenzo: roep maar als je nog kortingskaartjes nodig hebt!!
    ik geef ze liever door aan mensen die ze gaan gebruiken, dan ze zomaar met de wind te laten vliegen 😉

  11. Pingback: Albelli « isla en ?

  12. Oh die fotoboeken zien er echt goed gelukt uit.
    Ik heb ook nog vele vakantiefoto’s die ik de komende weken wil omzetten in fotoboeken. Hoopte om geselecteerd te zijn via insiders maar was er jammer genoeg niet bij. Moest je nog een kortingsbon over hebben en hem niet kwijtraken, ik wil hem graag gebruiken.

  13. Oh, ik ben wel geinteresseerd in een kortingsbon. Waarschijnlijk gaat dat voor mij ook het nodige duwtje zijn om aan een fotoalbum voor Pia te beginnen. En zo een kookboekje: zeker doen! Lijkt me fantastisch voor als ze groter zijn!

  14. Leuke resultaten!
    Ik heb nog nooit foto’s laten afdrukken in een boek. Ik heb er al eens aan gedacht maar ben nog nooit tot actie over gegaan. Ik wil dit dus ook eens uittesten met zo’n bon.
    Nog een halve maand en ’t is weer september, misschien lezen we hier dan weer avonturen van woensdag kinderkookdag?
    Groetjes

  15. Hallo, leuke site heb je!! Zijn die bonnen nog geldig en kan ik er aub ook krijgen??
    Laat maar horen of je er nog hebt, dan stuur ik mijn adres, dnakjewel, Marta

Geef een reactie

