Frankrijk 2010, dag 5: Loirestreek: kasteel van La Ferté Saint-Aubin

Geen Loirestreek zonder kastelen. Maar we moeten die saaie kasteelbezoeken natuurlijk ook aan de kinderen verkocht krijgen. In het kasteel van La Ferté Saint-Aubin proberen ze zich van de massa’s andere kastelen te onderscheiden door een demonstratie van het bakken van madeleine cakejes in de oude kasteelkeuken. Madeleintjes, volgens het oude kasteelrecept, die nadien geproefd mogen worden:

En een ezel, een kat en kippen in een oud station aan de rand van het kasteel, daarmee wordt er ook altijd gescoord:

4 thoughts on “Frankrijk 2010, dag 5: Loirestreek: kasteel van La Ferté Saint-Aubin

  1. Probeer anders ook eens Chateau du Rivau, een relatief onbekend kasteel aan de zuidrand vd Loirestreek met een zeer originele sprookjestuin, gemaakt door kunstenaars, erg leuk voor kinderen en heerlijk rustig ipv de Chinon/Chambord etc tourist traps, echt een aanrader, met heerlijk terrasje erbij!
    http://www.chateaudurivau.com/

  2. Toen ik 2-3 jaar was zijn we ook naar de kastelen van de Loire geweest en blijkbaar was het ook nogal moeilijk om mijn geïnteresseerd te houden.

    “kijk, nog een bedje van de koning” was blijkbaar het zinnetje dat tijdelijk een beetje hielp bij mij. En als ik nu een slaapkamer in een kasteel zie, schiet me dat altijd weer door het hoofd “kijk, nog een bedje van de koning” :p

    Goh, ik ben sindsdien nooit meer terug geweest naar de Loirestreek. Ik denk dat het me nu wat meer zou interesseren. Je foto’s zien er in elk geval super uit

  3. @Goofball: Haha! Dat zinnetje hebben wij vandaag en gisteren ook al veel gezegd. Allez, ’t was eerder: “En hier sliepen de prinsesjes”. Ze zijn nog niet zo geïnteresseerd in koningen 🙂

Geef een reactie

