perzikconfituur

Een  foto of beschrijving van eten kan mij plots zo’n gigantische zin in iets doen krijgen. En dan wil ik dat direct eten. Niet morgen of overmorgen, maar nu, direct, onmiddellijk.
Michel had zelf confituur gemaakt, en ik kreeg me daar toch zo’n verschrikkelijke goesting in zelfgemaakte confituur.  Perziken gekocht, schil verwijderd, in stukjes gesneden en in de kookpot mengen met hetzelfde gewicht geleisuiker minut (ik nam de gewone, niet de speciale van Michel. Al lijkt me dat ook wel makkelijk, die Quick & fruity, maar ik had dat niet in huis. Dan moeten ze uit Tienen mij ook maar eens zo’n zakje opsturen, dan doe ik het nog eens over ;-)), goed roeren en 5 minuten laten doorkoken. Warm in de potjes, deksel erop en laten afkoelen.

Ik ben zot van confituur, maar ik eet dat nooit op een boterham. Gewoon zo, met de lepel, een hele pot ineens desnoods. Mmmm…

11 thoughts on “perzikconfituur

  1. Bij ons belooft het weer een goed confituurjaar te worden, afgaande op het aantal bloemetjes op onze braambessenstruiken.
    Jawel, braambessen-, frambozen- en aardbeien- (als vava er te veel heeft) confituur van eigen makelij. Dat smaakt. En helemaal niet moeilijk.
    En nu ik zo denk, moet dringend eens werk maken van rabarberspijs, daar kan ik me echt ziek in eten …

  2. @Goofball: Wat zou jij toch zonder je Jan doen… je zou waarschijnlijk gewoon verhongeren 😉
    @Ilse: Och ja, rabarbercompote, ik eet me daar ook te pletter aan!

  3. Hmmm, confituur uit de pot met een lepel?? 🙂
    Kheb dat eigenlijk nog nooit zelf gemaakt. Ik dacht dat daar meer werk aan was, maar nu ik uw uitleg zo lees is daar precies niks moeilijks aan. Kga dat toch ook eens proberen dan.

  4. @Janina: Hier waren de potjes na 2 dagen al leeg en ondertussen heb ik nog rabarberconfituur gemaakt. Het lekkerste vind ik dat als het nog wat lauw is. Mmmmmmm…

Geef een reactie

