côte d’azur, dag 6: Grasse, Saint-Paul de Vence en Cannes

Oef, terug zon vandaag en waarschijnlijk ook voor de rest van de week. Onder het mom van dat de kinderclub gesloten was, hebben we dus eindelijk onze kinderen nog eens kunnen meesmokkelen op uitstap. En tot mijn grote verbazing bleef het gezeur redelijk beperkt.

Eerste stop: Saint-Paul de Vence. Dit bergdorpje staat in de Trotter beschreven als één van de mooiste van Frankrijk. En ik moet toegeven dat het ook één van de mooiste was die ik zelf al gezien heb. In de zomer moet het hier een verschrikkelijk gewemel van toeristen zijn, maar deze periode viel het enorm goed mee. Op een klein speeltuintje, waar we ’s middags onze pick-nick gegeten hebben, waren we zelfs alleen. Waren de kinderen er niet bijgeweest, we hadden ervan geprofiteerd om een middagdutje te doen.

Na de middag naar Grasse. Waar Grasse haar reputatie vandaan haalt, het is me echt een raadsel! Ik had hier veel van verwacht en het was één grote tegenvaller. Ik zag alleen een vuile stad, zonder charme, zonder leven, niks. Wie de film “Het parfum” gezien heeft of het boek heeft gelezen (dat speelt zich af in Grasse), wel de stad in het echt is het perfecte decor voor zo’n verhaal: groezelig en grauw.

Maar dan, Cannes. Nog zo’n verrassing, maar dan wel in positieve zin. Ik wilde dat gewoon eens gezien hebben, niet meer, niet minder. Alleen haar bekakte imago stak me wat tegen. Maar geamuseerd dat we ons hebben op het strand met de kinderen! Stralend weer, mensen aan het zwemmen in zee en wij de kinderen ingraven in het zand. Heerlijk! En eigenlijk toch ook echt wel mooi hoor, die haven.

Morgen is de kinderclub weer open en trekken wij onze wandelschoenen aan. Het plan is om alle drie de wandelingen hier in het dorp die in onze reisgids staan op 1 dag te doen. Ik ga mijn spieren al maar eens laten losmasseren denk ik.

3 thoughts on “côte d’azur, dag 6: Grasse, Saint-Paul de Vence en Cannes

  1. Ik wil elke keer weer in Nice geweest zijn (ik was daar als 19-jarige als au pair), ook een mooie stad als je de juiste plaatsjes vindt.

    Dit jaar wil ik Hyères eens gaan bezoeken. Moet ook de moeite zijn!

    Zijn de groetjes al gearriveerd via Greet?

  2. Da’s een streek waar ik echt nog nooit geweest ben…ik moet zeggen dat ik het allemaal nogal saai en bakakt voorstelde, maar je foto’s zijn echt schitterend

Geef een reactie

