suikershot

De jarige mocht uiteraard de taart kiezen en het werd een snoeptaart die ze gezien had in het (kook)boekje van De Spar. Het ziet er spectaculair uit en de taart werd bijna letterlijk verslonden, maar daarna zaten we dus wel met 12 kinderen onder invloed van een serieuze suikershot. Ik bespaar jullie de details, maar laat ons zeggen dat het hier één grote chaos was van roepende en tierende en joelende kinderen met daartussen 2 volwassenen die de boel nog maar amper onder controle hadden en constant de drang moesten onderdrukken om te vluchten in de tuin met een fles wijn en 2 paar oordopjes. Ik denk dat dit de laatste keer geweest is dat we de hele klas uitnodigen.

Voor wie het aandurft om een bende kinderen deze taart voor te schotelen:

3 cakes bakken in ronde springvorm met elk een andere diameter (groot onderaan, klein bovenaan). Suikerlijm maken van 400 g bloemsuiker en 4 eetlepels water, samen verwarmd op een zacht vuurtje tot je een soort papje krijgt (als het te droog is, voeg je wat water bij). Het snoep plak je op de taart met die suikerlijm (wel zorgen dat ze warm blijft, want als ze afkoelt, wordt ze weer hard).

16 thoughts on “suikershot

  1. Mmmm, heerlijke taart!

    De hele klas uitnodigen, alleszins dapper van je! Ik ga het echt niet doen. Op school is het gelukkig pas de gewoonte in de 3de kleuterklas om verjaardagsfeestjes te houden thuis.

    Maar de kinderen zullen wel een superdag gehad hebben natuurlijk! Alle 27 (of hoeveel waren er?)!

  2. haha ik stel jullie me al helemaal voor daar zo in de tuin met oordopjes en een fles wijn :p

    hmmm wij hebben hier ook nog een snoepvoorraad uit. Je raadt het ons dus niet aan om bij de volgende babysit beurt uit te delen aan onze neefjes en nichtjes?

  3. @Goofball: ’t Was eigenlijk voor de taart ook al niet normaal, dus misschien lag het toch niet aan het snoep… Misschien stralen wij gewoon niet genoeg autoriteit uit :-).

  4. Neen, bedankt geen suikershot voor mijn kinderen. Ze zijn tegenwoordig zonder suiker al erg genoeg. Ik wacht tot ze weer buiten kunnen spelen en ik rustig naar binnen kan vluchten 😉

  5. Blij je hier terug te zien!

    Wat een mooie taart … en wij zijn ook altijd blij als een verjaardagsfeestje achter de rug is (zeker als de kinders niet buiten kunnen spelen).
    Trouwens, die oogjes fonkelden nogal zeker bij het zien van zo’n prachtig fietskado?

  6. Super leuke taart ! Op het laatste feestje waar GroteMan naartoe mocht, hadden ze ook zoiets gemaakt, maar allemaal kleine taartjes, en den overschot mochten de kindjes meenemen naar huis …

  7. Goed zot! 🙂
    Ik ben afgestapt van het principe dat de jarige kiest, na een fiasco dat bestond uit een (mislukte) combinatie van prinsessen, paarden, schmink en slecht weer. Ik laat in elk geval deze taart niet zien aan mijn Meissies…
    Welcome back, trouwens

  8. Niet te onderschatten hé zo’n kinderfeestje! Op onze school wordt veel gemengd in de kleuterklas, met als gevolg dat er ook veel kindjes waren die niet in zijn klas zitten. Om dan iedereen te vragen, dan zouden we aan 40 of zo zitten. \o/ We hadden er ook 12 + 2 eigen kinders. Bij ons was het een fruittaart en tot onze verbazing werd die ook verslonden. Geen nood, hotdogs en echte snoep werd ook voorzien hoor 🙂 Ik wil nog een fotopostje maken van het feestje, maar het lukt maar niet om tijd te maken.

  9. Chapeau voor de hele klas uit te nodigen! Ik doe dat niet. Evenveel genodigden als het aantal jaar dat dochterlief wordt is mijn principe. Dus hadden we in februari 8 genodigden en we gingen naar een kinderfilm in het Stuk kijken na eerst hier wat spelen. Hey, we wonen op een appartement en het is meestal slecht weer in februari dus naar het park in de buurt trekken is meestal geen optie. Ik vind dat een perfect excuus om niet de hele klas uit te nodigen.

Geef een reactie

