Feest

Ik ben in feeststemming vandaag.

Om te beginnen: het eerste postje op een blog, altijd een beetje feest natuurlijk. Ik ben zo blij als een klein kind met dit nieuwe stekje. Echt, heel raar, ik heb dat bloggen zo ongelofelijk hard gemist… ik had dat nooit gedacht, dat ik zo verloren zou zijn zonder blog.

Wij zijn hier vandaag ook weer in actie geschoten met de verbouwing : onze slaapkamer is aan de beurt deze keer. Die ziet er al een paar jaar nogal miserabel uit eigenlijk: halfbepleisterde muren en een muur waar voor de helft het behang afgestoken is. Echt triestig. Ik schaam mij altijd dood als mensen onze slaapkamer zien. Maar we zijn er dus weer mee bezig sinds vandaag.

En het is vrijdag, dan trekken wij natuurlijk een fles wijn open. Een dvd van Mr Bean gaan huren, voor de kinderen, uiteraard… onze filmsmaak is gelukkig net iets meer ontwikkeld. Maar toch, zo plezant dat dat was… met 4 in de zetel, een berg hapjes voor onze neus, een fles wijn voor ons en dan Mr Bean. voor een 5- en 6-jarige is dat het toppunt van humor… echt plezant om te zien. En stiekem zie ik dat zelf ook wel graag, zeker op een vrijdagavond na een stresserende dag.

Maar het plezantste van de dag: onze oudste viert morgen haar verjaardag (7 al zeg!) en wij hebben haar gezegd dat ze van ons, zoals elk jaar, een klein cadeautje krijgt. Maar eigenlijk staat er sinds een week in onze kelder een spiksplinternieuwe fiets te blinken. De eerste keer in haar leven dat ze een echt nieuwe fiets krijgt. De vorige fietsjes (een 12 en een 16 inch) waren afdankertjes, maar deze keer had ik niet op tijd een tweedehandsfiets gevonden. En bij haar vorige kwamen haar knieën al tot tegen haar stuur, hoog tijd voor een maat groter dus.

Er gaat er eentje heel blij zijn morgenvroeg!

30 thoughts on “Feest

  1. Mooie fiets! En was ze blij? 🙂
    Veel plezier vandaag met je 7-jarige! 7 jong, dat lijkt inderdaad al zo ‘oud’ he…

    En joepie de poepie, je bent terug! *vreugdedansje*

  2. Feest in blogland om je terugkeer te vieren.
    278 hits al dat zegt genoeg denk ik.

    Was ze blij met de fiets? dat zal wel, zo’n echt grote meidenfiets!

  3. Ten eerste, echt een mooie fiets, zo helemaal in ’t wit, stuuuukkkken beter dan een roos exemplaar (gelijk dat er hier in de garage staat).
    Ten tweede, waw, je hebt echt al een grote dochter hé! Zeven! Subiet begint ze te puberen 😉
    Ten derde, joepie, je bent terug! Wreed content, aangezien ik altijd goedgezind word van je posts.

  4. Man! Ik mis hier duidelijk iets. Leuk je weer te lezen…

    Seg wat een fijne fiets. Mag ik je gelijk eens vragen welk merk dat is? Wij zoeken ook nog eentje.

  5. @Katrien: Een Minerva. En wat ik er vooral plezant aan vond: ’t is eentje uit de serie “fiks je fiets”. Ze hebben maar 2 kleuren: wit voor meisjes en zwart voor jongens en er zit een dikke envelop bij met gekleurde letters en figuurtjes om zelf je fiets wat te pimpen, je naam erop te zetten, …

  6. Pingback: Di was 2010: bloggen « zusjesenzo

Geef een reactie

